Regionalne Trasy Rowerowe coraz bliżej

Regionalne Trasy Rowerowe coraz bliżej

Władze gminy Brenna planują ambitną inwestycję, która ma na celu budowę trasy rowerowej, łączącej istniejącą regionalną trasę rowerową nr 604 z centrum Brennej. To przedsięwzięcie nie ma nie tylko poprawić dostępność lokalnych atrakcji turystycznych, ale również przyczynić się do rozwoju aktywnego stylu życia mieszkańców i turystów.

Jak podkreślają przedstawiciele gminy Brenna, realizacja projektu wymaga zaangażowania w zakresie organizacyjnym, projektowym oraz finansowym, w tym zabezpieczenia udziału własnego.

Pierwszym krokiem w kierunku realizacji tej inwestycji było wprowadzenie trasy do regionalnej polityki rowerowej województwa śląskiego. Zgodnie z koncepcją, trasa ma przebiegać przez Jaworze, Jesionki, ul. Szpotawicką oraz wałami Brennicy, aż do centrum Brennej. Kluczowe będzie jednak podjęcie dalszych prac planistycznych, które pozwolą na decyzję o dalszym przebiegu trasy w kierunku Szczyrku. Budowa trasy będzie realizowana etapowo, uwzględniając zarówno nasilenie ruchu rowerowego, jak i dostępność terenu oraz przygotowanie odpowiednich projektów. Rejestracja trasy miała miejsce w sierpniu bieżącego roku, co stanowi istotny krok w dalszym procesie.

Regionalne Trasy Rowerowe coraz bliżej REKLAMA

Serwis prasowy gminy podaje, że kolejnym ważnym etapem było umieszczenie projektu na liście zintegrowanych inwestycji terytorialnych (ZIT) aglomeracji beskidzkiej. Dzięki temu gmina Brenna uzyskała zabezpieczenie dofinansowania w wysokości 1 561 041 euro, co stanowi blisko 1,5 miliona euro. Tego rodzaju wsparcie jest kluczowe, ponieważ pozwala na znaczne zmniejszenie kosztów inwestycji, a jednocześnie zwiększa możliwości rozwoju infrastruktury rowerowej w regionie.

Obecnie przeprowadzany jest audyt koncepcji przebiegu trasy przez specjalistyczną firmę zewnętrzną, która ocenia jej zgodność z zasadami regionalnej polityki rowerowej. To niezbędny krok, który pozwoli na identyfikację ewentualnych problemów oraz dostosowanie projektu do wymogów formalnych. Następnie planowane jest zlecenie projektu budowlanego trasy lub opracowanie planu funkcjonalno-użytkowego.

Fot. pixabay.com

Zagłosuj!

6 punktów
Fajne Nie lubię

Razem głósów: 0

Fajne: 0

Procent fajnych głosów: 0.000000%

Słabe: 0

Procent słabych głosów: 0.000000%

Dodaj komentarz